Tips & Tricks voor een summerbody

23-05-2016 | 11:02

body-in-progress_5950

 

Met de zomermaanden in aantocht stijgt het stress level van de volledige vrouwelijke bevolking met zo’n 150 procent, omdat we massaal onze winterlijven in onze te kleine tankini’s zullen moeten gaan proppen. Help. Voor de afgetrainde dames out there, chapeau! Ik, en waarschijnlijk een behoorlijk aantal andere chicks, zullen toch echt nog even aan de bak moeten om het gewenste wow-effect te bereiken. Nu ben ik zelf niet van de ‘compleet afgetraind, nooit meer alcohol, zeven keer per week in de gym’ variety, maar ik wil wel iéts bereiken! What to do? Daisy van ILoveHealth geeft de gouden tips voor een jaloersmakende kwijlopwekkende Baywatch Body! En wie wil dat nu niet?

 

BIKINI READY TIPS BY DAISY
Met deze makkelijke tips draai je je ongezonde levensstijl in een handomdraai om in een Fitgirl lifestyle! Change zit ‘m in de details ladies… Ga jij ook aan de slag?

1. Zorg voor gezonde snacks in je bureaula. Je weet nooit hoe je dag loopt. Misschien moet je wel overwerken of onverwachts naar een afspraak. Denk aan een pak rijstwafels, een zakje ongebrande en ongezouten noten. Dit bederft niet. En zo grijp je niet naar de snackautomaat.
2. Drink voldoende water! Zet een literfles water op je bureau. Deze moet leeg zijn aan het eind van de dag! De andere liter water kun je dan voor en na je werk drinken. Vaak wordt honger verward met dorst. Drink eerst eens een flink glas water voordat je weer wat in je bekkie stopt.
3. Eet meer eiwitten en minder met koolhydraten, maar blijf ze wel eten, je hebt ze namelijk echt nodig. Eet tijdens de lunch bijvoorbeeld geen koolhydraten uit brood of pasta. Maar maak een goede salade met veel groenten eneiwitten als witvis of kip. Eiwitten verzadigen namelijk goed.
4. Hier maak ik vast geen vrienden mee, maar je weet het zelf natuurlijk ook wel: pas op met alcohol. Dat ene glas wijn bevat ruim 110 calorieën. Eentje kan best, maar maat houden wordt steeds moeilijker als er meer volgen. Een avond flink doorzakken staat gelijk aan een supersize menu van de McDonald’s. Cliché, maar geniet met mate – in elk geval als je wilt afvallen.
5. Portiecontrole is ook belangrijk. Als je wat wilt afvallen voor je bikini body, zal je toch echt minder calorieën moeten eten dan het aantal dat je verbrandt. Zo simpel is afvallen. Dat betekent niet dat je moet crashen. Blijf je normale aantal maaltijden en snacks eten, maar verklein je porties iets. Schep geen tweede keer op, hoe lekker het ook is. En zorg dat je bord voor de helft uit groenten bestaat!
6. Ga lekker sporten! Krachttraining kan zorgen voor het shapen van je lichaam, zodat je je net wat zelfverzekerder in je bikini voelt.
7. Cardio is ook fijn voor je bikini body! Een cardio sessie van minstens een half uur zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrandt. Met als gevolg dat je makkelijker afvalt. Onthoud wel dat je voeding het belangrijkste is om aan te passen als je wilt afvallen. Sporten ondersteunt hierbij slechts.
8. Ga op tijd slapen en slaap voldoende. Dit is belangrijk om twee redenen: als je slaapt kun je niet eten. En als je fit bent grijp je minder snel naar ongezonde dingen overdag. Win-win.
9. Geniet ook van je lichaam als deze niet helemaal ‘bikini proof’ is, volgens jouw strenge eisen! Ik weet zeker dat andere mensen dat prachtige lijf van je heel anders zien! Je dagje strand mag hierdoor echt niet minder leuk worden. Een doel hebben is goed, maar overdrijf het niet. Zorg goed voor je lijf en wees er trots op. – Bron: fitgirlcode.nl –

OM JE OP WEG TE HELPEN…

abs

arm

butt

thigh

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


CAPTCHA afbeelding